W

Wegańskie, zdrowe batony z płatkami owsianymi, masłem orzechowym i bakaliami

Zdrowe batony z płatkami owsianymi, masłem orzechowym i bakaliami

Zdrowe batony z płatkami owsianymi, masłem orzechowym i bakaliami takimi jak: daktyle, żurawina, orzechy włoskie i orzechy nerkowca. Pyszna, zdrowa, wegańska przekąska bez białego rafinowanego cukru, bez glutenu (w diecie BG należy użyć płatków owsianych bezglutenowych, a w przypadku diety wegańskiej – bez miodu) i bez pieczenia.

Batony lubię trzymać w zamrażalniku. Po wyjęciu z niego nie są zmrożone na kamień, mają idealną twardość do spożywania od razu. Trzymane w lodówce będą bardziej miękkie.

Polecam na piknik, na majówkę, w podróż, na drugie śniadanie do szkoły lub pracy (zabrać w pojemniku termoizolacyjnym i trzymać najlepiej w chłodzie, gdyż w cieple masło orzechowe się rozpuści). Batoniki można również upiec i polać polewą czekoladową. Przepis tutaj.

Oceń przepis!
Średnia: 5,00 (1 głosów) 1 głos, średnia: 5,00 z 51 głos, średnia: 5,00 z 51 głos, średnia: 5,00 z 51 głos, średnia: 5,00 z 51 głos, średnia: 5,00 z 5
Opcja dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników. ZALOGUJ SIĘ.
Loading...
    1. Ja akurat używałam formy z Tescomy Della Casa ( https://www.tescomapolska.pl/praska-do-zdrowych-batonikow-musli-della-casa ), ale jeśli nie masz formy i nie chcesz kupować, to możesz albo lepić batoniki ręcznie, albo masą wylepić małą foremkę do pieczenia (wyścieloną papierem – tak aby papier wystawał z blaszki). Jeśli nie masz małej formy, to wykładasz tylko jej część. Masa na batoniki ma lepiącą strukturę, więc łatwo wylepić np. pół blaszki lub ćwiartkę (w zależności jaką dużą foremkę masz). Zamrożoną masę wyciągasz z blaszki, chwytając za papier i kroisz 🙂 Polecam wykładać masę na grubość ok. 2 cm. Pamiętać należy, by masę dociskać mocno (aby batoniki się nie rozpadły).

Dodaj komentarz