S

Smoothie z jarmużu, pomarańczy, imbiru i miodu

Dodaj do Ulubionych

Smoothie z jarmużu to bomba witaminowa. A na dodatek PYSZNA (ku zdziwieniu wszystkich próbujących). Składniki użyte do koktajlu, to samo zdrowie! Świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy, banany, imbir, miód, sok z cytryny i oczywiście król – JARMUŻ.
Jarmuż – to zdrowe warzywo, które bardzo rzadko gości w naszej kuchni. Mało osób o nim słyszało, mało osób używa w kuchni. A szkoda. Jarmuż to jedna z najstarszych znanych odmian dzikiej kapusty. Jest bogatym źródłem beta-karotenu, witaminy K, C, witamin z grupy B, witaminy E, luteiny oraz żelaza, wapnia, fosforu i magnezu. Zawiera sulforafan, przeciwdziałający wrzodom żołądka. Posiada również bardzo silnie działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Jest bogaty przeciwutleniacze.
Dostępny od października do lutego. Ponoć najsmaczniejszy jest zerwany po pierwszych przymrozkach.

Składniki smoothie z jarmużu:

(4 porcje)

  • 100 g świeżego jarmużu pozbawionego łodyg
  • 2 dojrzałe banany
  • 800 ml świeżego soku pomarańczowego (z ok. 1 kg pomarańczy)
  • 2 cm imbiru
  • 2 łyżki miodu
  • sok z cytryny

Przygotowanie smoothie z jarmużu:

Wycisnąć sok z pomarańczy. Jarmuż umyć, osuszyć (pamiętamy, aby pozbawić go twardych łodyg).
Do blendera włożyć kawałki banana, jarmuż oraz imbir utarty na tarce o drobnych oczkach. Dokładnie zmiksować.
Dodać sok z pomarańczy, miód i odrobinę soku z cytryny.  Wszystko raz jeszcze dobrze zmiksować.
Przelać do szklanek.
Smoothie z jarmużu jest świetne do śniadania, jako drugie śniadanie lub deser.
Smacznego!

źródło: Kuchenny blat

Oceń przepis!
Średnia: 0,00 (0 głosów) 0 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 5
Opcja dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników. ZALOGUJ SIĘ.

Dodaj komentarz