S

Smoothie z jarmużu, pomarańczy, imbiru i miodu

Dodaj do Ulubionych

Smoothie z jarmużu to bomba witaminowa. A na dodatek PYSZNA (ku zdziwieniu wszystkich próbujących). Składniki użyte do koktajlu, to samo zdrowie! Świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy, banany, imbir, miód, sok z cytryny i oczywiście król – JARMUŻ.
Jarmuż – to zdrowe warzywo, które bardzo rzadko gości w naszej kuchni. Mało osób o nim słyszało, mało osób używa w kuchni. A szkoda. Jarmuż to jedna z najstarszych znanych odmian dzikiej kapusty. Jest bogatym źródłem beta-karotenu, witaminy K, C, witamin z grupy B, witaminy E, luteiny oraz żelaza, wapnia, fosforu i magnezu. Zawiera sulforafan, przeciwdziałający wrzodom żołądka. Posiada również bardzo silnie działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Jest bogaty przeciwutleniacze.
Dostępny od października do lutego. Ponoć najsmaczniejszy jest zerwany po pierwszych przymrozkach.

Składniki smoothie z jarmużu:

(4 porcje)

  • 100 g świeżego jarmużu pozbawionego łodyg
  • 2 dojrzałe banany
  • 800 ml świeżego soku pomarańczowego (z ok. 1 kg pomarańczy)
  • 2 cm imbiru
  • 2 łyżki miodu
  • sok z cytryny

Przygotowanie smoothie z jarmużu:

Wycisnąć sok z pomarańczy. Jarmuż umyć, osuszyć (pamiętamy, aby pozbawić go twardych łodyg).
Do blendera włożyć kawałki banana, jarmuż oraz imbir utarty na tarce o drobnych oczkach. Dokładnie zmiksować.
Dodać sok z pomarańczy, miód i odrobinę soku z cytryny.  Wszystko raz jeszcze dobrze zmiksować.
Przelać do szklanek.
Smoothie z jarmużu jest świetne do śniadania, jako drugie śniadanie lub deser.
Smacznego!

źródło: Kuchenny blat

Oceń przepis!
Średnia: 0,00 (0 głosów) 0 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 5
Opcja dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników. ZALOGUJ SIĘ.

Dodaj komentarz

Masz konto? Zaloguj się. Chcesz założyć konto? Zarejestruj się!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *