Dodaj do Ulubionych

Kasza quinoa z warzywami to świetny pomysł np. na kolacje.
Kasza quinoa (komosa ryżowa) ceniona jest ze względu na ogromną zawartość bezglutenowego białka. Jej ziarna bogate są w żelazo, fosfor, potas, cynk, witaminę E i witaminy z grupy B. Kasza quinoa wykazuje działanie przeciwgrzybiczne, antywirusowe i przeciwzapalne.
Nasiona komosy ryżowej zawierają doskonale zrównoważoną kompozycję wszystkich ośmiu aminokwasów, które pokrywają się z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).

Składniki:

(2 porcje)

  • 80  g quinoa
  • 30  g migdałów w płatkach
  • 1/3 dużego ogórka zielonego
  • 1/3 czerwonej papryki pokrojonej w kostkę
  • 5-7 pomidorków koktajlowych
  • spora garść posiekanej cebulki dymki
  • Sok z 1/2 limonki
  • oliwa lub olej (mogą być smakowe – ja miałam oliwę z chilli)
  • sól, pieprz

 

Przygotowanie:

Kaszę ugotuj wg. instrukcji na opakowaniu. Odcedź i ostudź na szerokim talerzu.

Migdały upraż na suchej patelni teflonowej, aż nabiorą złotego koloru.

Ogórka umyj i przy pomocy obieraczki do warzyw obierz skórkę, zostawiając co drugi pasek (uzyskamy ogórka obranego w paski).
Przekrój wzdłuż, łyżeczką wydrąż nasiona, pokrój w pół księżyce i dodaj do miski wraz z migdałami.

Pomidorki pokrój w ćwiartki dodaj do reszty razem z papryką, cebulką dymką, ostudzoną kaszą quinoa.
Posól, popieprz, dodaj sok z limonki oraz polej oliwą.
Wymieszaj wszystko i podawaj.

kasza-quinoa-z-warzywami-gordon-ramsay-moja-delicja

Oceń przepis!
Średnia: 0,00 (0 głosów) 0 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 50 głosy, średnia: 0,00 z 5
Opcja dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników. ZALOGUJ SIĘ.

Dodaj komentarz

Masz konto? Zaloguj się. Chcesz założyć konto? Zarejestruj się!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *