G

Grzanki z awokado z czarnym sezamem i płatkami chilli

Dodaj do Ulubionych

Grzanki z awokado posypane czarnym sezamem i płatkami chilli, to propozycja na coś pysznego, chrupiącego, zdrowego (ze względu na wartościowe awokado) i coś nowego.
W wersji dietetycznej lub wegańskiej można zrobić grzanki bez użycia masła.
Polecam na niedzielne śniadanie.

Składniki:

(2 porcje)

  • 1 dojrzałe awokado
  • 1 łyżka masła (zastąpić wersją roślinną w diecie wegańskiej)
  • kromki bagietki wiejskiej pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka czarnego sezamu
  • skórka starta z ćwiartki cytryny
  • 2 szczypty płatków chili
  • sól, pieprz

 

Przygotowanie:

Wymieszać ze sobą czarny sezam, płatki chili, szczyptę soli oraz startą skórkę z cytryny.

Awokado obrać. Przeciąć na pół. Wyciągnąć pestkę. Połówki pokroić na ćwiartki.
Każdą ćwiartkę ponacinać nożem, zostawiając wspólną końcówkę. Rozłożyć ponacinane fragmenty.

Rozgrzać patelnię. Dodać łyżkę masła i włożyć pokrojone kromki pieczywa. Posolić, popieprzyć.
Gdy spód się zarumieni, obrócić. Znów lekko przyprawić.

Gotowe grzanki wyłożyć na talerz. Na każdej położyć awokado. Posypać gotową mieszanką z czarnego sezamu i chilii.
Podawać gorące!

źródło: “Gordon Ramsay’s Ultimate Home Cooking”

Oceń przepis!
Średnia: 5,00 (1 głosów) 1 głos, średnia: 5,00 z 51 głos, średnia: 5,00 z 51 głos, średnia: 5,00 z 51 głos, średnia: 5,00 z 51 głos, średnia: 5,00 z 5
Opcja dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników. ZALOGUJ SIĘ.

Dodaj komentarz

Masz konto? Zaloguj się. Chcesz założyć konto? Zarejestruj się!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *