K

Knedle ze śliwkami – słodkie, bez białego cukru

Knedle ze śliwkami to potrawa znana chyba w każdym domu. Ja postanowiłam przygotować ją w wersji bez białego cukru, jednocześnie nie pozbawiając słodyczy, z której knedle ze śliwkami przecież słyną.

Śliwki słodzę zdrowym cukrem kokosowym, a gotowe knedle polewam syropem z agawy. Knedle ze śliwkami podaję obowiązkowo z chrupiącą bułką tartą i palonym masłem. Oczywiście jeśli nie macie ochoty na knedle w zdrowszej wersji, możecie tradycyjnie użyć zwykłego cukru.

Ziemniaki do knedli powinno się gotować w całości i bez obierania. Dzięki temu ziemniaki nie będą chłonąć wody. Dodatkowo ciasto na knedle zagniata się, kiedy ziemniaki są jeszcze ciepłe. Te dwa triki powodują, że przygotowanie knedli staje się łatwe i szybkie. Trzy duże ziemniaki wystarczy dobrze wyszorować i ugotować do miękkości.

Odcedzone i lekko ostudzone obrać (skórka będzie bardzo łatwo odchodzić) i przecisnąć przez praskę. Od razu do ciepłych dajemy mąkę, jajo, siekamy nożem a następnie formujemy wałek. Wałek kroimy na 9 kawałków, które wypełniamy śliwką. Ważne jest, aby w momencie gdy wyrabiamy ciasto, wstawić wodę w dużym garnku. Knedle bowiem należy od razu ugotować.

Jeśli szukacie innych dań pozbawionych białego cukru, zapraszam tutaj. Polecam również książkę “Owocowe historie. Desery i przetwory bez cukru“, zawierającą ponad 130 przepisów, w tym 55 mojego autorstwa. Więcej szczegółów znajdziecie pod tym linkiem.

Oceń przepis!
Średnia: 5,00 (3 głosów) 3 głosy, średnia: 5,00 z 53 głosy, średnia: 5,00 z 53 głosy, średnia: 5,00 z 53 głosy, średnia: 5,00 z 53 głosy, średnia: 5,00 z 5
Opcja dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników. ZALOGUJ SIĘ.