K

Knedle ze śliwkami – słodkie, bez białego cukru

Knedle ze śliwkami to potrawa znana chyba w każdym domu. Ja postanowiłam przygotować ją w wersji bez białego cukru, jednocześnie nie pozbawiając słodyczy, z której knedle ze śliwkami przecież słyną.

Śliwki słodzę zdrowym cukrem kokosowym, a gotowe knedle polewam syropem z agawy. Knedle ze śliwkami podaję obowiązkowo z chrupiącą bułką tartą i palonym masłem. Oczywiście jeśli nie macie ochoty na knedle w zdrowszej wersji, możecie tradycyjnie użyć zwykłego cukru.

Ziemniaki do knedli powinno się gotować w całości i bez obierania. Dzięki temu ziemniaki nie będą chłonąć wody. Dodatkowo ciasto na knedle zagniata się, kiedy ziemniaki są jeszcze ciepłe. Te dwa triki powodują, że przygotowanie knedli staje się łatwe i szybkie. Trzy duże ziemniaki wystarczy dobrze wyszorować i ugotować do miękkości.

Odcedzone i lekko ostudzone obrać (skórka będzie bardzo łatwo odchodzić) i przecisnąć przez praskę. Od razu do ciepłych dajemy mąkę, jajo, siekamy nożem a następnie formujemy wałek. Wałek kroimy na 9 kawałków, które wypełniamy śliwką. Ważne jest, aby w momencie gdy wyrabiamy ciasto, wstawić wodę w dużym garnku. Knedle bowiem należy od razu ugotować.

Jeśli szukacie innych dań pozbawionych białego cukru, zapraszam tutaj. Polecam również książkę “Owocowe historie. Desery i przetwory bez cukru“, zawierającą ponad 130 przepisów, w tym 55 mojego autorstwa. Więcej szczegółów znajdziecie pod tym linkiem.

Oceń przepis!
Średnia: 5,00 (3 głosów) 3 głosy, średnia: 5,00 z 53 głosy, średnia: 5,00 z 53 głosy, średnia: 5,00 z 53 głosy, średnia: 5,00 z 53 głosy, średnia: 5,00 z 5
Opcja dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników. ZALOGUJ SIĘ.

Dodaj komentarz

Masz konto? Zaloguj się. Chcesz założyć konto? Zarejestruj się!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *